Tillfreds

Nu har jag varit gräsänkling i ett par dagar. När Hon försvann så hade jag först mycket tråkigt. Nu har jag dock spenderat mycket tid med en gammal vän, Rödskägg, vilket har varit väldigt givande. Idag gick vi en sväng, simmade någon timme för att sedan avsluta med ett förnämligt bastubad. Det är en speciell känsla att känna sig som en minoritet. Förutom en rödhårig tjej och de som jobbade på badhuset så var vi de ända riktigt ljushyade människorna där. Hissingen är rolig på det viset. Nu sitter jag hemma hos Varanen och dricker kaffe. Kvinnan som Varanen har som sällskap duschar och Varanen är på konstutflykt på en avlägsen ö. Jag har med andra ord lite tid över för er, mina kära läsare. En känsla av ro har sänkt sig över mig och jag känner mig underligt tillfreds. Att simma är något jag tänker göra till en vana.

I natt såg jag filmen Fitzcarraldo av Werner Herzog. Även detta kan starkt rekommenderas.
Bad och Herzog får fem pinnar av fem möjliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0