Ingen vila för en Wagnerian

Om det är min förgiftning eller mitt obsessive compulsive intag av kaffe som håller mig vaken, det vet jag inget om. Kanske är det Wagner. Ingen frisk människa kan somna till andra akten av Götterdämmerung. Jag har passat på att läsa in mig lite på ett kärt ämne, nämligen versmått. Kära Varan: "En versrad indelas i takter (versfötter), som består av en höjning och en sänkning. Höjningen innehåller en stavelse, sänkningen kan ha en, två eller tre stavelser." Nu slipper vi bråka om detta på fler kalas. Jag har en annan fråga jag skulle vilja ta upp. Riven parmesanost i påse. Vad är det? En sak är jag säker på: Det är ta mig fan inte ost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0