Mack-Nickes långtradare

Efter att ha bytt ett par ord med en gammal vän så har jag kommit över ett nytt, sanslöst mackrecept. Jag varnar er, det här är inte ett recept för nybörjare på mackfronten. Det här är hardcore. Följande är Mack-Nickes ord:


Du tar en stekpanna och smälter massor av smör. I smöret tar du och bryner en skiva ljust bröd. När det är klart steker du fyra falukorvsskivor och två ägg, glöm inte två STORA klickar smör. När allt är färdigstekt tar du fram majonnäs, tänk inte fettfri utan "the real deal". Majonnäsen används istället för smör på mackan, dvs du fördelar ett två cm tjockt lager majonnäs över hela smörgåsen. Sen lägger du på dina smörstekta korvskivor och ägg. Om du vill "piffa" upp den kan du lägga en kvist persilja på ena ägget. Personligen tycker jag det bara förstör majonnässmaken. Jag kan rekomendera getmjölk till denna smakupplevelse.


Jag vill tacka Mack-Nicke för att han delar med sig av detta utomordentliga mackrecept. Det är både inspirerande och trösterikt att veta att jag inte är själv om att vurma för mackor i alla former. Följ gärna Mack-Nickes exempel och dela med er av era bästa mackrecept, så kanske de hamnar här.
"Spread the love" som Mack-Nicke skulle ha sagt

Kommentarer
Postat av: erik g

hej hej
jag tycker bloggen är dåligt uppdaterad,
det står rent utsagt still
är du av din slöe vän varanen inluerad?
din gammle makrill

2007-10-02 @ 22:29:06
Postat av: Räven

Hey!
det där är ju min macka!

2007-12-04 @ 12:55:36
Postat av: Räven

Om jag inte minns fel har du själv stått i mitt hem och bevittnat när jag skapat denna best till macka. Mackan som för övrigt byggt min vackra kropp.

2007-12-04 @ 13:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0