Minns du vad du sade till mig den dagen?

De senaste timmarna har jag suttit och försökt skriva ett par sidor om några dikter.
Samma låt har gått om och om igen i bakgrunden. En låt som inte går att lyssna sönder.
Låten Pelikan av det nu framlidna bandet Kanonen och Mustasch.
Ett band som när de var som störst kunde skapa ett flertal
fantastiska låtar på samma tid som jag äter frukost.

För att återkomma till diktanalysen så går det skit. Jag har skrivit en rad på två timmar.
Det känns som om jag ska få ett hysteriskt utbrott. Städa mig blodig eller baka trehundra kakor.
Jag behöver hjälp med det här. Som vanligt har jag ingen telefon, så jag kan inte få tag i Varanen.
Han hade hjälpt mig direkt eller bett mig dra åt helvete.
Han är rolig på det viset.

Kommentarer
Postat av: Varanen

Välkommen till blogg.se, självförnedringens mecka. Jag erkänner att min blogg uppdateras alltför sällan. Bra att alla förvirrade själar istället kan leta sig hit. Jag ska genast länka din blogg från min.

2007-09-04 @ 19:10:20
URL: http://varanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0