Mjältsjuka

År 1916 stod ett slag vid floden Meuse i östra Frankrike. Det så kallade "slaget vid Verdun".  Sexhundratusen människor gick i graven utan anledning och här sitter jag och har tråkigt. Det verkar bli en solig höst, en sådan man tror är trevlig tills man står mitt i den. Ett meningslöst slag är väl för mycket begärt, men en lagom stor skandal hade varit trevligt. Det som skulle kunna rädda veckan vore om någon av mina vänner i detta nu är otrogen mot någon annan av mina vänner, eller om någon hade offrat sig lite och åkt fast i tullen för något riktigt skamligt. Att till den grad fläcka sitt rykte så att en fest dör när man gör entre kräver lite engagemang och jag börjar misstänka att det bara blir en vanlig, tråkig höst med höjdpunkter som en ny frisyr eller korgflätning.


Kommentarer
Postat av: varanen

du gör ju absolut inget själv för att bjuda upp till en rolig höst när du vägrar/inte får lämna hisingen - göteborgs alcatraz

2007-09-11 @ 18:05:48
Postat av: Påsen

Är svårmodet så stort att man inte orkar gå utoch 2000 sidor läxor tynger det redan stora lasset så är inte utekvällar något som borde väntas av en.

2007-09-11 @ 23:40:37
Postat av: varanen

varför klagar du då på att inget roligt händer?

2007-09-11 @ 23:54:53
URL: http://www.varanen.blogg.se
Postat av: Påsen

För att jag vill det ska hända dig något. Dessutom händer det faktiskt något till helgen. Om det blir så bra som jag tänkt mig, det återstår att se.

2007-09-12 @ 00:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0