Oljefärg is the shit

I brist på livsglädje så satt jag imorse med de grundläggande alternativ som en konstnärssjäl alltid har.

1. Stoppa en gaffel i elutaget

2. Börja måla oljemålningar

Det fanns inga diskade gafflar. Efter några timmars maniskt slit med slitna penslar och brist på lacknafta så började jag inse att det finns en anledning till att folk viger sina liv åt oljemålning. Det är så svårt att det är för jävligt hur jävla svårt det är och det är hur roligt som helst. Jag har inte målat i olja på säkert tio år, men nu känner jag mig nästan pånyttfödd. Jag ska gå upp extra tidigt imorgon bara för att få rätt ljus. Annars är det svårt att se texturerna man skapar. Det här är mitt nya liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0