Skit-tv

Idol är igång igen. Det kunde varit värre. Eller nej, jag tar tillbaka det. Det kan nog fan inte vara värre. Programmet är en skam och när jag tvingas titta på det så börjar jag ifrågasätta demokrati på allvar. Det är skrämmande att alla idioter som är med i Idol har rösträtt, om de är gamla nog. Det talar utan tvekan mot hela systemet.

Det är förmodligen samma personer som står i kön till Idoluttagningen som hurrar i biosalongen under filmen 300. De är nog inte elaka människor, de är bara för pantade för att fatta att de hejar på 300 fascister. Ibland tänker jag att vi lever i ett trevligt, fint, upplyst land. Kyrkan och staten är skillda åt och så vidare vilket är en förutsättning för ett vettigt styre, då religion och förnuft är oförenligt. Trots detta blir jag modfälld när jag ser Idol. Jag blir arg och ledsen.

Sitter inte kristdemokraterna i regeringen nu förresten? Då kanske vi inte är så sekulariserade som jag först tänkte. Jag måste vara äldre än jag trodde. Jag är för ung för att tycka att det går utför med världen och att dagens ungdom är sämre än någonsin. Men nu är det så. Det enda som talar mot det är att Carola inte är ung längre, så ungdomen måste ha varit värre. Skönt.

Kommentarer
Postat av: varanen

har du skola imorgon, jag börjar ett ska vi ta en kaffe ngn gång på innan.

2007-09-04 @ 23:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0