Födelsedag

Det är inte min födelsedag men någons är det. När jag nu varit frånvarande en stund från bloggen så blir jag så glad när jag återkommer och den har levt sitt eget liv. Intressanta inlägg görs och viktiga ämnen diskuteras. PRAKTIKANTEN är äntligen tillbaka med sin bejublade stil och smak. Detta är mitt mitt livsverk. Jag är stolt.

Visste ni förresten att piratdåden ökat med tjugo procent det senaste året? Det gör mig alltid glad när handlingskraftiga människor går ifrån gängse normer för att ta upp ett romantiskt yrke som de brinner för. Om man frågade människor i allmänhet om de skulle vilja sitta på kontor eller vara ute i solen, åka båt och dricka rom så skulle nog de flesta välja båten. Trots detta finns det väldigt få pirater i förhållande till kontorister.

När jag var vid bäckebol för ett par dagar sedan så såg jag en bil med en skylt på. På skylten stod det: "Jesus kommer snart. Sluta synda." Jag hoppas att skylten har rätt för det vore roligt att träffa Gud i egen hög person. Det finns några saker jag skulle vilja fråga om. Hur han ställer sig till djur som äger andra djur, exempelvis. En gång så såg jag en Labrador som hade ett kattkoppel i munnen med en katt i andra änden. Hunden var alltså ute och rastade katten mitt i centrala Linköping. Något som skulle ha kunnat vara hundens husse gick några meter bakom och tänkte på annat men det rådde inga tvivel om att hunden var kattens husse. En annan gång såg jag en apa på tv som kunde rida på hästar. Myror använder dessutom bladlöss som mjölkkor. Mycket tyder på att den här sortens företeelser är vanligt förekommande. Jag är osäker på hur jag ställer mig till detta. Att som människa äga andra människor ses ju på idag som något konstigt och djur har ju sällan fler rättigheter än människor, oavsett vad Erik G säger.

Nå, ut i solen med er, kära läsare. Bygg något, riv något, klipp något, arbeta med händerna och svettas.
Man ska odla sin trädgård som Candide säger. Det är lycka.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0