Jag kan visst ta kritik!

För kanske andra gången i min bloggkarriär så har jag fått lite välförtjänt kritik (se kommentarerna till inlägget nedan) och jag är inte sämre än att jag kan bättra mig. Kritiken gick i kort ut på att min blogg är "dålig" och att kritikerns är "bättre". Efter en nogrann granskning av hennes blogg så insåg jag snabbt att hon har rätt. Jag har nu sett över min blogg för att se vad jag kan ändra på och förbättra. Jag skrev en lista till mig själv:

1. Bli mer kortfattad.
2. Sluta skriva massiva textklumpar som ingen orkar läsa.
3. Nämn fler "kändisar".
4. Ha bilder på kläder. (om jag vill ha fler läsare vill säga)
5. Börja fler meningar med "Jag". (kanske inte vid närmare eftertanke)
6. Använd fler utropstecken så att jag skriver som om jag skriker!

Så, då kör vi!:

Jag inser nu i skrivande stund att jag inte kan någonting om "kändisar". Det kan vara så att jag läser fel grejor. Jag ska försöka läsa på om detta och får återkomma.

Så över till dagens mode-tips!

image23

Detta är en hatt från Stetson! Jag tycker inte om den och jag vet inte vad man skulle kunna ha på sig för att bära upp den med värdighet, framför allt inte i en stad. Oljerock? Svart skjorta? Ett par slitna "Allstar"?
Gör som ni vill, kära läsare men om jag vore i era skor så skulle jag inte köpa denna hatt!

I brist på skvaller om stockholms "kändisar" så kan jag lämna ett boktips:
Dorés bibel av Torgny Lindgren, nyss lånad av Smulan. Ett berättartekniskt mästerverk! För att inte bli för långrandig så nöjer jag mig för tillfället med det utlåtandet. Dagens adhd-blogg-läsare har väldigt ont om tid och dessutom koncentrationssvårigheter.

Så, det var ju inte så svårt! Snart är jag uppmärksammad och älskad av alla och jag kommer få sitta debattprogram och försvara oss modebloggare mot pantade människor som efterlyser djup och analys i mediaströmmen. Jag kanske till och med får åka till det beryktade Stureplan och dricka sliskiga drinkar med doku-såpa kändisar. Jag kan skaffa reklam på min blogg och tjäna pengar på det här och sedan bränna hela lönen på horor och kokain. Sedan kan jag skriva om det. "Vad som helst för att bli läst" är min nya devis. Om jag så ska behöva suga varenda blogg-kuk härifrån till Pajala! Utan reflektion - inget självförakt, hela världen ligger för mina fötter! Kändisskap - det enda eftersträvansvärda i vårt självhävdelsekåta karriärfokuserade kör-näven-i-röven-på-mig-bara-jag-får-pengar-och-uppmärksamhetssamhälle. Den enda förmåga jag behöver öva upp är att kunna dricka min egen vikt i säd, varje dag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha shit. Tack för kommentaren, ärligt talat så skickade jag bara den där kommentaren till någon random, jag har inte ens läst din blogg. Men nu blev jag intresserad och ska nog göra det!

2008-04-08 @ 09:21:20
URL: http://morrison.blogg.se
Postat av: Erik G

Maria, du verkar helt koko

2008-04-08 @ 16:32:07
Postat av: Maria

Erik G, Det kan jag lova dig att jag inte alls är.

2008-04-08 @ 22:41:44
URL: http://morrison.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0