I de maritima lustmordens efterdyningar

Tidigare i veckan så samtalade jag med en arbetskompis. När jag frågade vem tjejen var som jag inte sett förut så kom det en outtömlig svada av okvädningar ur munnen på min i vanliga fall tystlåtne kollega.
"Va? menar du tjockisen? Prata inte ens om henne, hon gör ingenting och hon brukar parkera någonstans och somna när det blir mycket att göra, hon kör en äcklig raggarbil till jobbet trots att hon bor hos sin farsa som också jobbar här, hon håller sig på sin kant och vi på vår, när jag är tvungen att åka över till hennes sida för att hämta något så brukar jag känna mig äcklig och smutsig även om hon inte är i närheten, tjocka tjejer luktar äckligt och hon försöker dölja det med as-söt parfym men hon luktar bara härsken skinka, känner du inte det härifrån? Hon kan bara gå jättelångsamt så hon går på rast fem minuter tidigare för att hinna få in hela sig i fikarummet, hon svarar inte på tilltal, hon har bara ett ansiktsuttryck som alltid är oförstående, man skulle kunna fläta hennes mustasch, hon har alldrig läst en bok, hon äter alltid snabbmat, jag tror inte ens att hon förstår när man pratar med henne. När jag hörde henne prata första gången så trodde jag att hon var dansk för kinderna hänger ner och grötar till orden. Varför luktar tjocka tjejer så äckligt?" frågade han mig till slut. " Jag vet inte, de kanske har dålig hygien", sade sade jag tillmötesgående. Han spännde ögonen i mig och var tyst en stund innan han väste fram "Nej, det måste vara något genetiskt." Vi har inte pratat något mer om henne sedan dess. Företagsledningen har för övrigt satt upp en enorm flagga i arbetslokalen under semestern. Den är röd med företagets i överkant stiliserade logga i vitt på mitten. Jag stod tillsammans med "Norsken" och tittade på den en lång stund när han sade: "Saknas det inte något?" "Vadå?" undrade jag. "En kempe-stor gyllene örn?" föreslog norrmannen. Jag förstod genast att han hade rätt. Jag vann för övrigt hundra spänn på "Gurka" idag.

Efter att ha hört talas om en kvinna som haft sin begravning innan hon dog så började jag fundera. Varför missa den enda riktigt pampiga fest som är tillägnad enbart ens egen person? Förmodligen så är svaret att begravningar inte är till för de som dött. Detta kommer dock inte hindra mig från att planera denna högtid in i minsta detalj. Här kommer två låtar som ska spelas på min begravning: "Dont cry for me Argentina" med Madonna och "Starving in the belly of a whale" med Tom Waits. Temat på begravningen ska vara: Brunt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

inledningen ska såklart vara "march of the fireants" sen nått med SMK.



Tror du förresten att kyrkan vill ha dej?

2008-08-15 @ 15:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0