Lätta ankar från soffan

När man legat inomhus och läst en längre period så blir allt man företar sig i verkliga världen som ett äventyr. När jag nyss slet mig från soffan och gick tvärs över backaplan för att inhandla tio Sofiero, så fick det halvdana värdret mig att överväga att vara nykter. Med vägsaltstänkta mustascher spatserade jag förbannad in på systemet, nynnandes på Der fliegende Holländer. När kassörskan bad mig om 106kr så kom jag på mig själv med att dra upp läpparna och visa mina cigarrgulnade gaddar i ren avsky. Hemvägen var inte bättre. Att hålla tänddon brinnande någon längre stund var fullkomligt omöjligt och cigarrlös gick jag framåtlutad tillbaka mot mitt gryt. När ölinköp ter sig som ett sjöslag i min begränsade värld av upplevelser så vet jag att jag borde vidga mina vyer. Dags att ära Varanen och hans inneboende med ett besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0