Nedåt, bakåt

Ett nytt intresse har uppslukat all min tid sedan jag sist skrev. Ett ganska skamfilat och misshandlat bonsaiträd pockar konstant på min uppmärksamhet. Var jag än är och vad jag än gör så är trädet allt jag tänker på. Hanteringen är mycket intrikat och mitt maniska förhållningssätt till den lilla kvisten är förmodligen det som kommer att bli dess undergång. Idag har jag planterat om den, beskurit rötter såväl som grenar och vattnat den flera gånger. Att skaffa grus och blanda det blomjord tog säker t en timma bara det, så det går åt mycket tid. Inte tillräckligt mycket dock. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att plantera om den imorgon igen men jag är tvungen att vänta något år. Att beskära den varje dag är inte heller rätt. Jag läste en serieruta en gång där det stod något i stil med: Att koka ett ägg tar fem minuter. Men vad gör man när man inte kokar ägg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0