PRAKTIKANTEN: Arbetarrökare fy skäms

Hej. Jag slutade nyligen röka och alla ni som prövat vet hur lätt det är. Jag försöker inte vara ironisk, det är verkligen lätt om man bara vågar bestämma sig. Det slog mig ungefär samtidigt att det med hjälp av modern medicinsk forskning och lite röta går att gäcka cancerdöden ganska många år om man vill fortsätta ägna sig åt rökarens nedriga vana. Valet att göra så behöver alltså inte stå en så dyrt men kan däremot stå resten av befolkningen dyrare. Med detta vänder jag mig uppmanande till alla er rökare som fortfarande röker. Jag undrar om det verkligen är meningen att jag, och alla andra icke-rökare, ska plocka upp er nota när det verkligen gäller. Det rör sig förmodligen om ganska många miljarder i sjukvårdskostnader bara för att ni inte varit lika starka som jag. Er bristande disciplin och massiva mentala svaghet är en boja för nationalekonomin! Jag vill därför uppmana alla ickerökare att fortsätta rösta blått så vi kan sälja ut varenda gren av sjukvården. På så sätt slipper vi det ok av arbetarrökare som långsamt förstör samhällets och vår privata ekonomi.


Kommentarer
Postat av: Erik

Näe, rökare är faktiskt billigare för samhället. Det är friska personer som kostar:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.1510002

2008-02-10 @ 12:40:55
URL: http://blogg.svansbo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0