PRAKTIKANTEN: Formar, formad

Idag näg jag vaknade (jag sover i ett litet rum med fönster ut mot gatan, vanligtvis mörklagt och iskallt) hörde jag fågelsång. Jag kan inget om fåglar, men jag vet att dom blir fler på våren. Det slog mig att fåglarna kanske valt just idag att komma tillbaka och sjunga, och i så fall har fåglarna valt bra. Det är nämligen min födelsedag. Jag önskar mig en basketboll och ett munspel.

Idag har jag varit ute två gånger. Först vid lunch, sen nu. Jag gick till Stadsdelsnämnden frågade mig: Har folk inga jobb? Det är fullt av människor överallt och jag tycker inte det kan kvalificeras som ett jobb att gå på trottoaren eller sitta och läsa tidningen. Jag tycker synd om dessa människor, men som jag sa till Påsen när vi var och simmade. Det finns många människor här i världen, och jag kan inte spendera dagarna med att tycka synd om varenda en.

Slutligen vill jag ta upp fenomenet med folk som har kalsonger i duschen. Ni har ingenting att skämmas för; min egen hårväxt är mycket generös och jag har aldrig hukat mig för överheten. Stå på er! Det gynnar alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0