Skuren ur sten

En ansenlig längd av en normal människas liv går ut på att försöka se jävligt häftig ut. Detta är en mycket svår konst som gärna slår över i fiasko om man tar i för hårt. Flera riktigt hårda katter sysslar med rock men de hårdaste katterna av dem alla sysslar med blues. Med blues så menar jag inte storbandsblues från chicago utan sådan som har sina rötter i träsken nordamerikas södra delar. Med anledning av detta och av mitt besök på bluesfesten i Åmål så kommer jag nu länka lite grejor från DuTuben så att ni ska få se vad jag menar med katter som är som skurna ur sten.


Sångaren i The Jon Spencer Blues Explotion vet hur man vrålar jävligt häftigt på rätt ställen.
Skip James är bluesens svar på Snake Plisken.
Lead Belly är förmodligen den kaxigaste dubbelmördaren som gått i ett par skor.
Malmöbor är uppenbarligen mycket mindre häftiga än japaner men Bob Log III hanterar motgång med bravur.
Jag såg för övrigt den legendariska spelningen med bob när två tjejor hånglade i hans knä medan han spelade vilket resulterade i att tjejorna och bob ramlade omkull.  Läs gärna denna underhållande intervju för mer info om saker som varför han talade om för sahara hotnights att han blöder ur röven. "I'm a professional, God damn it. I live in a car."


Nu vet ni vilka man ska lära sig häftighet av. Jag har för övrigt gjort en del häftiga grejor själv nu i sommar men det gör sig inte att berätta sådana saker i skrift. Det är inte alls häftigt. Ni borde varit där, kära läsare. Exempelvis när jag stod lutad mot ett staket och pratade med en vän och som en del av mitt berättande knäppte med fingrarna. Förmodligen oberoende av mitt knäppande men i anslutning till det så kom det fram två tjejor och en stoppar en cigarett i munnen på mig medan den andra knäpper upp min skjortficka, tar fram mina tändstickor, tänder ciggen och går igen utan att säga ett ord. Jag försökte såklart se oberörd ut inför min samtalspartner, som om detta vore vardagsmat för mig och inte alls helt bizzart, men det kan ha synts på mig att jag aldrig känt mig så mycket som Marlon Brando. Kom ihåg kära läsare: Det är inte häftigt att röka och dricka men alla häftiga människor röker och dricker.

Kommentarer
Postat av: Ræven

Tackar før lænkar, ska kolla upp så fort jag kommer hem. Har du førresten undrat vad som hænder nær man har en mac med garageband och alldeles før mycket tid? Då kommer svaret hær.



http://www.mindemo.se/UI/ContentPages/AudioPost.aspx?ID=3128



Det ær inte blues, men detta kan ændå betraktas som hæftigt i vissa kretsar. Till det lægger jag sjælv ingen værdering. Kram. Ær du førresten i Gøteborg den 9 augusti? Då kommer iaf jag att vara dær en smula.

2008-08-01 @ 11:14:17
URL: http://monkeynews.blogg.se/
Postat av: Ræven

Tackar før lænkar, ska kolla upp så fort jag kommer hem. Har du førresten undrat vad som hænder nær man har en mac med garageband och alldeles før mycket tid? Då kommer svaret hær.



http://www.mindemo.se/UI/ContentPages/AudioPost.aspx?ID=3128



Det ær inte blues, men detta kan ændå betraktas som hæftigt i vissa kretsar. Till det lægger jag sjælv ingen værdering. Kram. Ær du førresten i Gøteborg den 9 augusti? Då kommer iaf jag att vara dær en smula.

2008-08-01 @ 11:15:14
URL: http://monkeynews.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0