Listigt!



Att se borgarnas integrationsminister, folkpartisten Nyamko Sabuni är lika roligt varje gång. Hon har ju fått en skitstorm av kritik ända sedan hon uttalade sig offentligt första gången. Att fixa en svart integrationsminister som ska framföra borgarnas minst sagt taggiga åsikter om invandring och dylikt är snudd på genialt. Det har i och för sig inte fungerat så bra ändå men ingen kan ju gärna kalla henne rasist. Hon har nog blivit kallad nästan allt annat men inte det. Somliga ser henne som en fördomsfull islamofob med dragningar åt extremhöger men jag uppskattar henne ändå som den levande måltavla och det PR-trick hon är. Att se henne framföra de åsikter som folkpartiet varit och hämtat i främlingsfientliga Danmark är underhållande och mycket mindre kusligt än om någon annan skulle göra det. Det krävs nästan ännu mer is i magen för att ställa sig upp idag och säga att man inte är feminist och även detta har hon gjort, om jag inte missminner mig. Jag är osäker på om hon vill att kvinnor och män ska ha olika rättigheter beroende enbart av kön eller vad det egentligen innebär men jag är ändå imponerad. Det kommer att bli svårt för henne att toppa det här. Jag väntar med spänning på att hon ska förklara att hon är mot demokrati och att hon tänker ta makten i Sverige med våld. Det vore något att berätta för barnen om.

Kommentarer
Postat av: låg trovärdighet

jag visste inte att Carl Bildt var svart, annars vet jag inte vilken UTRIKESMINISTER du pratar om. Politik verkar inte vara din grej. Håll dig till mackrecepten.

2008-06-03 @ 23:10:53
Postat av: Påsen

Du pratar uppenbarligen i nattmössan

2008-06-04 @ 14:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0