Mer wobbler och nytt IB

Jag antar att ni redan hört om den nya FRA-lagen som det kommer att röstas om inom någon vecka. Oddsen för att den drivs igenom är små men om den gör det så kommer vi lite närmre det kinesiska idiotsättet att styra ett samhälle. Det är deprimerande att socialdemokraterna tagit fram något så idiotiskt och ännu dummare att moderaterna ställer sig bakom det. Nog om det, jag blir bara arg och ledsen. Jag har för länge sedan tappat hoppet om att folk vet vad de håller på med.

På grund av ivrigt frågande från mina läsare så tänker jag uppdatera er om wobblerbygget. Det går dåligt. Samtidigt som jag kletade silikon på draget så kom jag på att detta gör det omöjligt att lacka skiten. Tre dagars arbete i sjön, i flera bemärkelser.

Om någon hört talas om mina fiskodlarplaner så kan jag upplysa om att detta går som smort. Syster har köpt två stora guldfiskar och slängt i en damm. Sedan adopterade jag Varanens och Varanessans två slöjstjärtar och slängde dem i samma dam. Detta gick till en början dåligt, då syrrans mördarguldfiskar högg mot strupen på nykomlingarna. Slöjstjärtarna överlevde dock men en är svart och är osynlig i naturdammen och existerar för tillfället på samma villkor som Scrödingers katt. Igår släppte jag och syster i ytterligare fem guldfiskar men denna gång med en konstig spräcklig teckning. Karpen var tyvärr slut, annars hade jag köpt ett par sådana.

Efter väldigt mycket spring är jag nu äntligen på väg mot Dalslands mörka skogar med fiskespöt i ett krampaktigt grepp. Imorgon går tåget och sedan är det slut på el, vattentoaletter, umgänge, tv och allt annat tjafs. Nu följer några dagar präglade av konjakskupor, gäddor, vedeldning, tystnad och förhoppningsvis cigarrer. Min inneboende drift att köpa mig ett par läderbrallor med hängslen bubblar åter upp och det kan vara dags att köpa några nya flanellskjortor. Min uteblivna vapenlicens och min oförmåga att bygga en effektiv pilbåge plågar mig ytterligare nu när jag vet att jag kommer att se en massa vilda djur. Mitt osvikliga sinne för snille och smak kommer att tvinga upp gallan i min hals när tåget stannar i Åmål imorgon men den milslånga resan rakt ut i vildmarken ser jag fram mot på ett närmast perverst sätt. Nu när jag inte sett Fru Påse på ett tag så kommer vår återförening i Dalsland imorgon att bli lika sommrig som Allan Edwall. Nu ska jag sova så att det snabbare blir morgondag. Om ni har tur så hinner jag lägga ut bilder på den halvfärdiga wobblern på morgonen imorgon. Annars hörs vi om ett tag. Varken telefon eller dator kommer att följa med mig till obygden.

Till de som ska fira midsommar med mig: Ring Fru Påse om ni undrar något. Vi kommer sätta oss ned imorgon för att göra upp en matlista och planera lite bättre. Koden till grinden är dessutom vänd upp och ner nu, Erik.
Sov gott, kära läsare.

Kommentarer
Postat av: lilla a/varanessan

vad vilsamt att existera som scrödingers katt. sorgligt men vilsamt. är oerhört avundsjuk på dalsland, jag kanske flyr och hemsöker er och bosätter mig i boden. antagligen inte men kanske. ajöss!

2008-06-12 @ 18:42:50
Postat av: Räven

Dalsland! Har inte en aning om vart det ligger, men det låter som att det är långt härifrån. Hoppas du har en bra midsommar iaf!

2008-06-19 @ 20:46:02
URL: http://monkeynews.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0