Ex-facebook-användare

När jag gick in på facebook för första gången sedan i december så upptäckte jag att jag hade 150+ meddelanden att se över. Jag gjorde sålunda det enda rätta och stängde ner hela kontot. Så ni som felaktigt har trott att det går att få tag i mig på det viset vet nu att det inte går. Det är mycket mer komplicerat än så. Mitt bästa tips för tillfället är att vänta på mig på biblioteket eller att använda brevduvor.

Äldre sätt göra saker är ofta de bästa. Brevduvor istället för telefon, armborst istället för pistol, dockteater istället för tv, sex istället för porr och fälla istället för fria. Ingen ska gå säker och ingen ska gynnas. Med en bakåtsträvande tioårsplan så kan vi luckra upp allt det onda som moderniseringen har tvingat på oss: Reklam, tolerans, demokrati, genusperspektiv, belysning, gemenskap, vegetarier, radio, mode, lathet, fullkorn, förvaring, trafik och förståelse.

Om vi hjälps åt med att försåts-minera, rasera, baktala, fördra, förta, bedra och avkriminalisera så kan vi nå ett status quo som vi kan göra vad vi vill med. Inga fler fördrag, förhållningssätt eller rättssystem som är delar av ett ickeexisterande, outtalat, icke undertecknat kontrakt som vi aldrig sett men som vi förväntas följa för att vi är födda i en viss del av världen.

Som det är nu så är vi fångar i en värld vi blir itutade att vi skapat. Ni, kära läsare är inte ens fria att sakna ett namn. Har ni inget namn så kan ni inte omtalas, åtalas eller på något sätt fungera i samhället. Det är idag olagligt.

Följ mitt exempel och byt namn ett antal gånger, gå sedan under ett annat, byt adress några gånger och lev under en annan, plastikoperera er några gånger och se sedan ut på ett annat sätt, byt sambo några gånger och lev sedan med någon annan, betala tv-avgiften anonymt, gå ur alla föreningar, avskaffa er familj, avsäg er era vänner, fejka er egen död och börja om på nytt med saltstänkt vind i ansiktet, solen i ryggen, ett leende på läpparna och med armarna rakt ut som om ni ska omfamna hela världen.
Lycka som i en ask.

Kommentarer
Postat av: lilla a

bedårande, som vanligt! men du - att du skulle avstava! försåtsminera och inget annat! kom igen!

2008-03-11 @ 09:04:56
Postat av: XXX

.. men var inte den 8 mars i Lördags?

2008-03-13 @ 11:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0