Reminizzin

Vad gör jag på dagarna? När jag bodde i Linköping en Jul så fick jag för mig att ha en egen adventskalender. Jag drack en flaska starkvinsglögg om dagen från första till tjugofjärde december. Vissa dagar var det strävt men jag tvingade mig själv vidare i detta självpåtagna julhjältedåd. I tretton dagar smakade glöggen sämre och sämre. Efter det så smakade den bättre och bättre. På julafton satt jag och grät i soffan hemma hos Mormor utan synbar anledning. Jag hade äntligen uträttat något och verkligen fullföljt. Jag var både lycklig och ledsen. Vad gör man när man nått sina mål, när man är komplett?

Käre Namnlös, träskfotbollen kommer från norrland och jag har redan fixat en tolk. Uppdrag för alla inblandade: Kör hela Jägarprogrammet utan vikter en gång efter middag varje dag fram till Jul. Spara spriten till finalen i mars. Sov på golvet, det härdar. Mvh, Kapten.

Kommentarer
Postat av: Erik G

Gör om det till träskrugby och jag é med

2008-11-29 @ 12:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0