Bloggkris

Mycket har förändrats i mitt liv det senaste. Jag har bland annat sett björnspillning tjugo meter från sommarstugan. Det har inte förändrat så mycket men andra grejor. Jag borrar numera för mitt leverne vilket gör att jag saknar min dator större delen av veckorna då jag är på resande fot. Detta ger mig tid till kontemplation och självransakelse vilka båda har gemensamt att de inte är något för mig. Imorgon är det dags att återvända till Tanumshede för att borra på dagarna och läsa Rosens namn på kvällarna. Bloggande kommer det dock inte att bli mycket av.

Min kära bil som har fått utstå så många frustrerade smädelser genom åren har nu gått i graven. Minnena lockar till tårar och skratt men framför allt, det enda som anstår en förnuftig man: eftertanke. Slutsatser att dra av det inträffade:

1. Parkera inte din bil på Hisingen.

2. Om bilen inte startar när den ska ta dig till jobbet, be någon bogsera den från Hisingen.

3. Om din bil har blivit misshandlad och våldtagen när den står på Hisingen så är det för att du parkerat den bland Sveriges mest händiga, sakkunniga och stöldbenägna knarkare vilket i sig borde vara ett brott.

Inget mer bilhoppande med Smulan, inget mer bilsladdande med Skrammel och inget bra sätt att komma undan den gudsförgätna, urkukade, skitvidriga kollektivtrafiken. Världen är orättvis och den är mest orättvis mot mig. Ta er i röven svältande u-landsbarn, jag har det svårt.




Kommentarer
Postat av: Erik G

Ajajaj, Hur ska vi nu kunna ta oss ner till smörsjön i stil, när vi saknar bilen med avgasljud som en epa och generatorljud i högtalarna?

2008-10-08 @ 17:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0