Kroatisk bältros

Efter en superb måltid på kvarterskrogen med min före detta praktikant så är jag salongsberusad för sjunde dagen i rad. Allt tyder på att jag håller på att repa mig från den kroatiska bältrosen som Skrammels bror smittade mig med. Istället har jag fått en kross-skada på akeln efter gårdagens borrbravader. Det ser ut som hundra sugmärken (se nedan). Mina ukke-skills slog nya rekord för fem minuter sedan när jag lyckades spela sunken walz utan att det lät konstigt alls. Dagen har varit den bästa på länge, trots att jag åter igen varit ensam i garaget och lyssnat på Tom Waits. Som den lättpåverkade lagspelare jag är så blir jag lätt påverkad av Toms cyniska texter vilket gör mig på oföskämt bra humör. Arne Ankas kompis  hade en teori om att svenskars cyniska inställning får oss att känna oss överlägsna samtidigt som det befriar oss från känslan av skuld över att vi ignorerar våra moraliska förpliktelser mot våra medmänniskor. Detta är såklart dagens och gårdagens sanning, så frossa i er cyniskhet kära läsare, det gör er gott. Här kommer en lista på saker som Tom inte litar på:

1. Kvinnor som gråter.
2. Försäljare som lovar något.
3. Tjuvar som säger att de tänker betala.
4. Advokater som bryr sig.
5. Ormar som sover.
6. Fyllon som ber.

Detta kan verka cyniskt, men det kan också verka som att det är en bra sak att Chandler i Vänner skriver sina egna skämt. Bedrägligt. Det är en liten lista över de få saker vi kan sammanfatta som sunt förnuft.


Kommentarer
Postat av: Erik G

jag förväntar mg att höra den här nästa midsommar: http://www.youtube.com/watch?v=-J30S6hkiyU

2008-10-29 @ 16:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0