I edens lustgård, baby

Enligt legenden så var medlemmarna i Iron Butterfly inte tillräkneliga nog för att kunna uttala "In the garden of eden" när de spelade in den, varefter den döptes om till "In-A-Gadda-Da-Vida" på plattan med samma namn. Enligt samma legend var de i så dåligt skick att de inte heller kunde avsluta låten i tid, så den blev drygt sjutton minuter lång. Ett i min mening sjutton minuter långt mästerverk.

På innelistan nedan så missade jag uppenbarligen ett par saker, nämligen "Det magiska landet" och deras musik samt "Male" och hans musik. "Det magiska landet" vet ni var ni kan hitta (inom er, förmodligen) men "Male" är ni tvugna att kontakta över "Facebook" eller så går ni in på "MySpace" där mycket av hans verk står att finna.

Den mexikanska brottarmask som jag lovat att virka till Röden har nu blivit en basker som Skrammel har blivit kär i, så det är bara att börja om. De "magnum-vobblers" som jag slöjdat är jag dock mycket stolt över. Mer info om mitt hantverk kommer.

Ankan på Stearin var för övrigt fantastisk. Pilgrimsmusslorna, tryffeln och Konjaken "Leopold Gomel" satt också bra. Efteråt så hittade jag den första modifierade gatstenen jag sett här i gbg. Det var mörkt när jag tog bilden, men ändå. Direkt från andra eller tredje lång:



Kommentarer
Postat av: erik G

Deluxe.html" rel="nofollow">http://www.gatfilmer.com/film/258/PartywagonDeluxe.html

2009-04-25 @ 12:44:25
Postat av: Smulan

Allvarligt, den första bara?! Jag tror jag kom upp i elva stycken. Kan gärna tipsa om var du ska leta nånstans. Jag och Mr Fripp hade stora teorier och använde inte minst verktyg som google maps för att räkna ut systemet. Dan Brown, släng dig i väggen.



Fö, tack för DML-ranking! Satt just idag och filade på en delta-blues om rävinnan Liz Mendonka Beatrice-Vanilj. Mer info kommer.

2009-04-29 @ 00:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0