Janne "Loffe"

Sällan har något ämne jag skrivit om renderat så mycket uppmärksamhet som fildelandet. Därför byter jag nu spår. Ämnet för dagen är filmen "repmånad", Lasse Åbergs (sveriges egen Fellini) och Janne "Loffe" Carlssons mästerverk från 1979. Sällan har väl en så välbalanserad skådespelarensemble gjort så mycket med så lite. På besök i min barndoms stad så såg jag "Kellys hjältar" och tänkte hela tiden: Var är Janne "Loffe"? Ingen film som innehåller militärer är komplett utan honom. Jag önskar att jag hade gjort lumpen, för många av skämten går mig över huvudet. Att ha gjort lumpen så att man i fulla drag kan njuta av filmen med undertiteln "hur man gör pojkar av män" måste vara en i sanning profund upplevelse. Somliga är lyckligt lottade.

Kommentarer
Postat av: S A N D R A

håller med om töntarna som kommentarar tusen gånger fast ingen bryr sig om deras obetydliga blogg, dock är glass en viktig del i livet :) hehe

2009-04-15 @ 21:52:15
URL: http://sandr4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0