Surrogatpyret

Med anledning av en diskussion på nyårsafton så har jag fått länkar mejlade till mig från en betydligt mer välunderärttad Nikanor-läsare. Det har gått förvånansvärt fort att tugga sig igenom de underbara texterna om Surrogatpyret. Den härsket avundsjuka vetskapen om att man inte kan vara lika välskrivande eller beläst som denna vansinnesförfattare Nikanor lyckas inte dra den ner den fantastiska läsupplevelsen.

"Vi satt i biln vid Kusmarkstjyrkan å stirra på den upplysta tuppjäveln på krönet av va Nitschä kalla den ekumeniska synagogan."

Tidningen Kulturen: Länk

Det är roligt att Morfar orerar runt samma texter och personer som jag gottat ner mig i det senaste. För att inte tala om Morfars utläggning om Katolska kyrkan som går hand i hand med mitt lyssnande på Requiem. Teratologen hotade i Apsefiston med att ge ut en bibliografi, vilket jag ser fram mot med nästan barnslig förväntan. Det är inte bara språket och kunnigheten som imponerar, man inser snabbt att det är ett unikt intellekt som betvingar de vansinniga bilder som målas upp. Hade jag kunnat slå huvudet på spiken på ett lika omständigt sätt så hade jag varit mer än nöjd.

Här är en fin introduktion till författaren om han inte redan är bekant, också ett bidrag från Per:
YouTube

Många tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0