Låt oss dansa

Föreställ dig, käre läsare, min förvåning när jag för en stund sedan upptäckte att jag fått en fråga instoppad i kommentarerna på ett tidigare inlägg. Frågan löd:

"Kollar du på Let´s dance? Vem tycker du är bäst, eller vem hejjar du på ?"

Här kommer mitt svar: Ja, jag såg faktiskt förra avsnittet av let´s dance. Det är tyvärr första gången jag gjort så, vilket såklart ger mig en beränsad överblick, vilket i sin tur gör det svårt att se om det finns någon som förtjänar mitt stöd. Nu när jag tänker på saken så kommer jag faktiskt inte ihåg någon som var med och tävlade i programmet så jag misstänker att jag inte gav programmet min odelade uppmärksamhet, något som jag nu i efterhand får leva med. Nu har jag tvingats kollat upp deltagarna i efterhand. Via Google så hittade jag Sannas blogg, Sanna verkar vara en letsdance-insatt tjej från Ed. På Sannas lista över deltagarna i årets tävling/tv-program så återfinner jag fyra personer som jag känner till, vilket såklart begränsar mitt val av favorit något. Dessa är: Hasse Aro, Kitty Jutbring, George Scott och Carl-Jan Granqvist. Vid närmare granskning så visar det sig att George Scott är en boxare och inte en cirkusägare, så inte heller denna deltagare är för mig känd på förhand. Av de tre som återstår så får jag nog utesluta Kitty för att hon är så överexponerad och Hasse för att han vägrade ta över rollen som Björne i Björnes magasin när original-Björne slutade, trots att hans röst var så gott som gjord för rollen. Kvar blir Carl-Jan. Han har både smak och stil, även om han är mer än lovligt fjompig. Att han är med i Let´s dance talar såklart mot honom men det är ju resten av hans medtävlare skyldiga till i samma utsträckning. Han uppskattar säkert en varm Cognac med en fin cigarr, så vi har kanske något gemensamt vilket avgör saken.

Grattis Carl-Jan. Du är nu Påsens officiella Let´s dance-favorit.
Dansa fint nu eller vad fan tävlingen går ut på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0