Spears-hunden

Den vanligaste frågan jag får angående min blogg berör hunden som sitter bredvid mig på bilden.
"Är det hunden som är PRAKTIKANTEN?"
Svaret är: Nej, hunden heter Rocco och är i min systers ägo. PRAKTIKANTEN är en livs levande människa som numera är bosatt på okänd ort. Han lämnade både Göteborg och bloggen för några månader sedan. Om ni orkar gå tillbaka i historiken så kommer ni att hitta fantastiska inlägg som PRAKTIKANTEN har skrivit, vilket jag hoppas kommer att stävja ryktena om att han är en hund. Hunden har en helt annan historia men inte mindre intressant. Den har genomgått ett program som valp då han hade vikter av ris fastsurrade på benen från att han var två månader gammal. Vikterna ökades succesivt fram till vuxen ålder och när han var tre år så hade han alltid tre bildäck fastsurrade bakom sig. Rocco är idag den enda hund jag vet som ensam kan dra en hästdroska med två personer i utan svårighet. Fantastiskt men sant.

Igår läste jag om en man som ville operera sin hund så att den skulle bli mer lik Britney Spears. Plastikkirurger är uppenbarligen ovilliga att operera djur, vilket jag tycker är väldigt konstigt. Normalt brukar vi ju inte ha några problem med att behandla djur på ett mer vårdslöst sätt än människor. Vi får hoppas att kunskapen om djur som vill se ut som kändisar ökar i plastikkirurgi-kretsar så att vi snart kan njuta av åsynen av Hund-Britney.

Kommentarer
Postat av: Erik G

Jag minns det som igår:



Den gammla forden du ägde trilskades som vanligt när vi var på väg hemmåt från badsjön.

Som tur var hade vi Rocco och en bogserlina med oss.

Även om din bil bara vägde ca 900kg så var det ändå anmärkningsvärt att hunden orkade dra bilen de 15km till närmsta verkstad.

2009-01-30 @ 17:02:28
URL: http://fittkramp.se
Postat av: Sofie

Sv: Tack för din väl utförda kommentar angående inlägget "dumma, sjuka värld!"! Detta är helt hopplöst. Dessa ideal borde absolut inte existera, men det är nog aldeles för få människor som håller med mig i den frågan med tanke på att de flesta strävar efter detta på ett eller annat sätt.

2009-01-30 @ 17:34:54
URL: http://sofiethatsme.blogg.se/
Postat av: ✿Linda H ✿

19-22 februari... kom på lördagkväll till gothia pianobar och festa med oss.. men kom innan kl 10 för sedan spärrar de av.. brukar vara så löjligt mycket fullt folk.. de på hotellet tycker det e årets jobbigaste kväll!!!

2009-01-30 @ 23:26:48
URL: http://hogsta.blogg.se/
Postat av: Påsen

Femton kilometer, 900 kg? De spände ju plogen efter honom när gårdshästen blev halt, då drog han från morgon till kväll i en vecka. En fin hund det där. Hade han bara haft tre huvuden så hade han nog kunnat få anställning som vakthund i helvetet ifall Cerberus skulle bli sjuk.

2009-02-02 @ 12:58:12
Postat av: erik g

ja, men han var ju bara 8 veckor då..



och jag sitter med avkomman till den hunden vid mina fötter nu, jag väntar med spänning på att hennes gener ska vakna till liv så att jag kan göra mig en förmögenhet på att låta henne dra fraktfartyg över engelska kanalen.

2009-02-05 @ 16:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0