Spöslitning och halshuggning

Än en gång har det gamla talesättet kommit till liv, att det är lättare att få en gris att flyga än att få en polis att sikta mot något annat än vitala organ. Det kan i och för sig verka enkelt att skjuta mot ben eller axlar men jag har också förstått att det är två av de sista ställena man vill få en kula på grund av alla stora blodkärl som huserar där. Huvudet ska det å andra sidan vara ganska lugnt att skjuta mot, eftersom det mestadels består av bihålor och annat skräp. Det har ju diskuterats runt polisen och elpistoler som ett alternativ mellan batong och pistol men om de skulle ha sådana så skulle nog många halvstökiga ungdomar få elterapi titt som tätt "så att de lär sig". Nu kanske det låter som om jag skulle ha något mot poliser, vilket jag så klart inte har i allmänhet, de är ju en av de viktigaste delarna i ett civiliserat samhälle. Att de har två fasces, spöknippen med yxor, i botten på rikspolisstyrelsens vapen gör dock att jag håller mig på replängds avstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0