Näckros - nekros

Två av mina revben har gått i nekros. Jag kan inte andas, köra bil, stå sitta eller ligga utan att det gör ont. Det bästa vore att söka vård, om det inte vore så att jag då är tvungen att ha med doktorer, vårdcentraler, akuter, väntetider och andra skadade idioter att göra. Finns det något drygare än att sitta i sex timmar och vänta medan det slashasande, extraknäckande, självgoda, trepanerande överklasspacket vi i Sverige kallar läkare går omkring och sörplar kaffe och ser ner på såväl sjuksköterskor som patienter? Först får man sitta i kö en hel dag, sedan prata med en läkare som klämmer där man redan har ont i två minuter, man får en remiss till röntgen, sedan väntar man en hel dag till på ett nytt ställe och sedan blir man röntgad i trettio sekunder, sedan väntar man lite till och får sedan veta om revbenen är paj eller jättepaj och kanske får man lite gasbinda runt bröstkorgen och ett recept på några smärtstillande som får en att pissa ut sin lever. Receptet tar man med sig till apoteket där man får vänta lite till. Sällan Stellan. Hellre kallbrand.

När jag åkte till lanthandeln så läste jag på löpsedlarna att världens mest uppmärksammade pedofil har gått ur tiden. Vad ska man säga om det? Skulle hundratals människor samlas på götaplatsen för att sörja om Billy Butt eller Josef Fritzl gått och dött? Nej, för de har inte gjort några poplist-ettor.

För ett par dagar sedan så läste jag att landets styrande pappskallar har fått varsin lönehöjning som motsvarar min mormors pension. Det tycker jag inte alls är konstigt. Reinfedt börjar se lite mager ut och det är ju viktigt att de som styr landet har råd att köpa ordentligt med mat. Om man svälter så kan man ju inte tänka lika klart som man kan på full mage. Det får faktiskt gå före pengar till vård och skola, även om det sänder jävligt dryga signaler. Det är tur att de höjt skatterna såpass att det väger upp de nya utgifterna.

Nu går jag raskt över till sensommarens mode. Modet för låg- och medelinkomsttagare kommer i augusti-september att vara att spendera mer pengar än de har på se ut som överklass. Istället för att som på nittonhundratalet jobba som idioter för att fåfängt sträva mot att bli överklass, så hoppar de över arbetet och går rakt på skaldjursplatån och guccistövlarna. Konsumtionskalas som egoförstärkning, den enda sanna vägen till lycka. Spendera er ur den nationella ekonomiska krisen och rakt in i en personlig sådan. Hellre ni än jag, kära bloggläsare. Överklassen kommer som vanligt inte att ha något mode utan äger istället alla modekedjor så att de kan ta de andra klassernas pengar och spendera dem utomlands eller lägga dem på hög i olika skatteparadis.

Nu över till de goda nyheterna: Efter ett besök på en av västsveriges största och bonnigaste loppisar så kan jag nu njuta av Black Sabbath i ett par HOSIDEN dynamic stereo headphone DH-12H-S från sjuttiotalet. Jag kan även skära mitt sidfläsk med en skarpslipad fransk kockkniv i kolstål och sedan steka det i en nilsjohan gjutjärnsstekpanna. Allt för samma mängd pengar som man får en latte för i Gbg.

Rykten har cirkulerat om att en av mina vänner har blivit tagen av polisen på väg till skåne och att en annan lyckats elda upp sin bil. Det är bara mig som inget händer. Förutom igår då jag lyckades spränga en flaska med kallpressad rapsolja i köket så att det droppade olja från taket ned på allt annat. Det visade sig att rapsolja är jättejobbigt att få bort från: Tapeter, glas, plast, trä, metall, fanér och kläder. Det går dock inte att jämföra med en riktig bilbrand.

Det roligaste som hänt mig idag är att jag hittat två nya fiskar i dammen och att det kommit fler näckrosblad på de utplanterade näckrosorna. Man får vara glad för det lilla, sade den katolske prästen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0