Clawhammer?

Om jag inte kan spela "old greasy coat" på ukke till sommaren så kommer jag att vara djupt besviken. Jag har övat i tjugo minuter nu och det känns redan som om jag ska tappa alla naglarna på vänsterhanden. Jag kan också tillågga att jag inte ens är i närheten av att kunna "clawhammer"a. Det är något nytt för mig att spela innåt/utåt istället för uppåt/nedåt. Om någon av mina ukke-spelande läsare har några tips så var vänlig och överlämna dem genast. Så här ska det hur som helst se ut: http://www.youtube.com/watch?v=D5V4mtZ-0qg&NR=1

Lägg märke till att man också behöver en truckerkeps, en rutig skjorta och en sydstatsaccent för att fullborda akten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0