Kreativitet som förbannelse

När man börjar rita serier fast man inte kan, måla oljetavlor fast man inte vet hur man gör (som sedan fastnar i kopiatorscannern när man ska lägga ut den på bloggen), skriva egen musik fast man är kliniskt tondöv, blogga fast utan knorr, humor eller politiskt patos, skriva böcker som varken har början mitt eller slut och försöker tälja fiskedrag ur allt som köksknivarna biter på, då är det dags att ta tag i sitt liv och göra något som kan leda till något. Det är vad jag kommit fram till idag. Det är därför det kommer att öppna en ny hemsida snart. Det är därför jag gått genom hela Göteborg idag. Det är därför jag suttit på en parkbänk med Varanen och Röden och skrapat trisslotter och druckit öl. Det är därför jag hälsade på T.O. istället för att gå att lägga mig, vilket var första planen. Synd att jag missade hans soppa/gryta. Det hade varit pricken över i på denna långa, långa men fruktbara dag. Här kommer hur som helst ett exempel på vad man kan skapa med en stadig hand, en bibel till hands (eller snarare en historisk bild över tidigare inlägg här på bloggen) och en svindyr penna:



Kolla Bibeln.se. 2 Kung 2:23 till 2Kung 2:25
Sedelärande. Eller bara en bra historia.
Bibeln: Rekommenderas ej för läsare under arton år.

Kommentarer
Postat av: Friskytten

Tänk vilka effektiva uppfostringsmetoder de höll sig med förr i världen.



friskytten.blogg.se

2009-03-20 @ 08:32:12
URL: http://friskytten.blogg.se/
Postat av: varanen

hjälte och förebild



http://nojesguiden.se/artikel/alex-schulman-moeter-bjoern-ranelid

2009-03-20 @ 14:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0