Morgondopp i grisbukten

Hela morgonen har gått åt till att lära mig "Holiday in Cambodia" på ukke. Jag tog en timma rast vid tio för att diska och lyssna på Sator. Dead Kennedys verkar göra låtar som är extremt svåra att framföra på ukke men jag känner ändå att jag gjort stora framsteg. Nu ska jag bara lära mig introplocket så är jag färdig. Det låter lite slamrigt men det gör ju även orginalet, så jag är i stort sett nöjd. Nästa steg är att köpa en el-ukke så att man kan börja mörsa på allvar. Att fastna i något på ett så maniskt sätt att man inte äter på en hel dag, det är en av de bästa sakerna jag känner till. Om det sedan är oljemålning, ukkespelning eller öldrickning spelar inte så stor roll. Man tappar bort sig själv på vägen på något vis, vilket kan vara extremt välgörande vissa dagar. Nästa projekt kommer förmodligen vara att lära mig spela en låt med Deltahead som heter "My Mama was too lazy to pray". Jag ska bara lära mig att "slajda" på ukken först. Kanske med hjälp av en smörkniv som den gamle blueshjälten Cedell Davis.

Nåja, nog om det, kära läsare. Ut med er, köp öl och röda commerce, sätt er i en park, fyllna till, rök commersen, snacka skit tills solen går ner, ta spårvagnen hem, hamna i slagsmål innan ni kommit till er hållplats, ta er till lägenheten, slockna i ert eget blod på golvet i hallen, vakna bakfull och svullen imorgon och känn att det äntligen är sommar. Det är mitt tips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0