Glasögon

När jag var i Malmö för ett tag sedan så hade jag på mig ett par arnette-glasögon. Vems är dom? Det som hände efter att vi åkt runt i Volkabussen är lite dimmigt. Någon lånade ut sina solbrillor till mig och sade något i stil med "Det är bussens glasögon. Ha på dig dom." Var är bussen nu? Varberg? Vems buss var det? Peffens? Saltmackans? Om någon har några upplysningar om ägaren till glasögonen, bussen eller var jag var den kvällen så skriv ett meddelande. Om glasögonen hör hemma i Varberg så är jag beredd att göra ett byte mot min skinnhatt som kanske finns hos Pettan och Måns, eller mot något annat klädesplagg med klass.

Efter många om och men har jag fått igång min telefon. Jag har förstått att somliga varit irriterade över att jag inte går att få tag i. Nu är det åtgärdat.

Jag var i skolan idag. Föreläsaren eller vad det är, var sjuk, så vi fick sitta i grupper och diskutera Zola. Det verkar som om jag har trevliga klasskamrater. Utom en, som jag inte förstår mig på. Han är helt galen och jag börjar undra om det kan vara något missförstånd, för han har uppenbarligen inte alla hemma. Det är skönt att plugga igen. Det ska bli roligt att se om jag någonsin i mitt yrkesverksamma liv kommer att kunna dra nytta av mina kunskaper om naturalistiska författare. När jag körde truck så kändes det inte som att min utbildning uppskattades till fullo.

En vän fyller år idag, men jag vet inte vad hon kallas. Jag får kolla med Varanen om hon har ett etablerat namn eller om det är fritt fram att kalla henne vad jag vill. Sockan kanske. Sockan fyller hur som helst år och jag ska ut på stan med Skrammel och köpa present. Varanens present, som jag köpte för länge sedan, är inte levererad till honom än men den behöver bara slås in. Om vi hittar en hälften så fin present till Sockan så ska hon vara jävligt glad. Varanen ska få en kippa. Det har han önskat sig väldigt länge.

Jag har hört ryktas att hängiga byxor har förbjudits i någon stad i någon stat i U.S.A. Det var på tiden att någon tar tag i det här problemet. Varje gång jag ser kanten på någons underkläder så blir jag chockad och äcklad. Barnen som dagligen utsätts för exponerade kalsongkanter kommer förmodligen alldrig att växa upp till anständiga människor. Även U- och V-ringningar borde förbjudas. Polokragar borde vara tvång på allmän plats. Istället för mat och meducin, borde vi skicka livremmar till tredje världen. Ingen kan förvänta sig att ett land i spillror kan ta sig samman om inte alla kan hålla byxorna ordentligt på plats i navelhöjd. Böter på 150 dollar eller 15 dagar i fängelse borde väl kunna lära dagens ungdom att se ut som på 1930-talet. Ingen civilisation som haft byxorna i rätt höjd har någonsin haft snedvriden moral. Bruna skjortor vore också ett steg i rätt riktning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0