Morgonförlamad

När jag har vaknat de senaste två dagarna så har jag varit lite konstig. Jag vet inte var jag är och jag kan inte röra på mig det minsta. Kroppen lyder helt enkelt inte. Stel som en pinne, eller snarare förlamad, ligger jag fullkomligt skräckslagen en lång stund innan kroppen plötsligt börjar fungera utan några som helst problem. Dessutom har något kommit över mig när jag varit själv hemma. Något som påminner om det äckel som Sartre beskriver i sin berömda bok. Nog om det. Om jag ignorerar det, så försvinner det nog.

Jag har funderat på att skriva lite om min sommar, för ingen jag känner verkar ha någon aning om var jag varit.
I korta drag så har jag fiskat en massa och åkt till svarta havet och tillbaka med tåg. Detta var inte min idé, utan min resgalna sambos föreställning av hur man semestrar. Det var lite strävt, för jag hatar kollektivtrafik och vill inte gärna bära allt jag äger i en skitstor ryggsäck i tre veckor. Jag tar hellre bilen om jag ska någonstans.
Trots detta var resan en succe. Pappaläsk är mycket billigare söderut.

Även fisket involverade pappaläsk. Jag var i Holland och köpte tvåhundra cigarrer i början av sommaren och dessa passade som hand i handske med både pappaläsken och fisket.
En veckas verklighetsflykt utan telefon eller vänner. Läste "Och solen har sin gång".
Den får fem av fem spaderlordar. Fantastisk bok. Som att bli kysst av gud, med munnen full av whisky.

Jag har dessutom löst sommarmysteriet på Varanens blogg. För er som missat varanen.blogg.se så rekomenderar jag en snabb visit. Jag förekommer såklart frekvent under mitt superhjältenamn "Påsen".

Det har nyligen uppdagats att jag har en vän på Gotland. Jag trodde inte på det själv först men efter ett par dagars bearbetning så har jag börjat inse att detta är ett faktum. Konstigt och lite mystiskt.
Gotland. Sveriges Madagaskar.

För övrigt har jag bestämt mig för att skaffa gevär. Det har visat sig krångligare än väntat. Man är uppenbarligen tvungen att ha någon form av körkort för vapen i Sverige. Ett bakslag, inte tu tal om saken. Jag får helt enkelt gå någon intensivkurs eller något i den stilen. Djur ska det skjutas hur som helst.
Min skinnkavaj ska fodras med kaninskinn och det snarast.

Nu är det läggdags och slut på min sommar. Efter detta publiceras enbart höstminnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0