Vikten av längd

En tanke har snurrat i huvudet på mig de senaste dagarna. Är jag så lång som jag borde vara? Många människor går omkring och helt enkelt bara är så lång som de är, men  jag köper inte riktigt det. Det som är viktigt att komma ihåg, är att man bara är lång eller kort i förhållande till saker. Om jag inreddde vår lägenhet med små möbler så skulle jag och även lägenheten förmodligen bli större. Frågan är om folk som hälsade på verkligen skulle tänka "Oj, vilken stor lägenhet!" eller "Oj, vad stor jag är!". Om jag skaffade väldigt stora möbler, exempelvis två jättestora fotöljer och en jätte-tv, då skulle jag bli liten. Om jag hade ett jättestort hus, som jag inredde med jättemöbler, då skulle inte ens mina dumma vänner kunna tvivla på att dom faktiskt blivit mindre när de kommit in i huset. Om de måste använda stege för att komma upp i min soffa, då måste de ju förstå att de är små.

Mitt största problem för tillfället är att jag vill kunna ändra storlek i förhållande till mina vänner. Detta kan framstå som ett experiment som är svårare att genomföra, men egentligen är det bara en fråga om att antingen krympa vännerna eller mig. Att gå på kalas och dyka upp antingen större eller mindre än normalt, det tror jag kommer bli en stor trend snart. Om jag krymper mina vänner och inreder deras lägenheter med mindre möbler, så kommer deras första tanke vara att deras lägenhet har blivit större. När de sedan träffar mig så kommer de givetvis förstå att jag är större. Kanske kommer de tro att jag har växt. Jag kommer att få lyfta upp dem i mina "normalstora" möbler när de kommer på besök. De kommer säkert att vara lite förvirrade i början, men efter en tid kommer de inte att tänka på det. Då har jag vunnit.


Kommentarer
Postat av: Erik

haha, du är bara avundsjuk på mej.
jag visade en bild på dej för min kusin, hon sa:
"Nä, men gud vad sött, han är 19 år och bara 1,75cm" haha

2007-09-08 @ 19:19:59
Postat av: Påsen

19 år och bara 1,75? Om det ändå vore så väl.
Men jag ska visa er, tids nog.

2007-09-10 @ 21:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0