Tbc och vikten av att kunna hoppa bra

Som mina närmsta vänner redan vet så drabbades jag av en släng av "att gå i väggen" över påsken och har varit på kurort i småland den senaste veckan. Anledningen till att jag inte varit så aktiv med bloggandet det senaste är dels att jag spenderat långa stunder i av läkarna framkallad koma och att kurorten saknade uppkoppling för att "minska stressen" för patienterna. Den underbara havsnära miljön och den friska luften har gjort mina ansträngda nerver gott och jag är åter i toppform. Efter dagar av massageterapi och mineralbad så är jag mer utvilad än en död. Denna känsla av själsfrid tog snart slut då jag vid min hemkomst tog för mig av filmutbudet som bjuds på den illegala nätmarknaden.

I god tro började jag se på filmen "Jumper" eller som den heter på svenska: "Tröjan". Den handlar om en kille som är mobbad när han är liten men som sedan lär sig att hoppa bra. En annan kille som spelas av Samuel J. tycker inte att folk ska hoppa bra så han jagar honom. Sedan blir filmen ett avsnitt av O.C. så jag fick med kraftga ansiktsspasmer stänga av.

Två veckors rehablitering reducerad till noll och ingenting. Samma ovisshet om hurvida jag är vaken eller sover, samma tankar om evigt liv och världsherravälde. Jag pratar med mig själv och skakar som ett asplöv. Mina nerver är återgen urslitna med rötterna. Så svårt att bygga upp, så lätt att riva ned. Det kanske är mig det är fel på, tänker jag ibland, inte samhället som jag så ofta belackar. Jag avfärdar detta snarast när jag träffar andra som lider som mig själv. När människor har utvecklat något gram av finkänslighet så börjar de brytas ned. Det är ofrånkomligt såväl som skrämmande. Från frisk ignorant till sjuk seende på samma tid som det tar ett barn att sortera en kortlek.

"Reject all basic assumptions of civilasation, especially the importance of material possesions"

Kommentarer
Postat av: Erik G

suttit ochövat in citat från fight club? För övrigt har jag din fight club:dvd liggandes här hemma. jag funderar på at ge tillbaka den till dig som en slags försenad födelsedagspresent.

2008-03-28 @ 21:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0