Pall Mall

När jag stod och lutade mig i soluppgången imorse så kom jag mig att tänka på en underbar sak som hände en kär vän för ett par år sedan. Han hade varit i skolan och på vägen hem hade han handlat lite mat för dagen. Dagen innan hade varit en torsdag, som idag, och bakfyllan gjorde sig fortfarande påmind trots att det var eftermiddag. När han låser upp dörren till sin lägenhet så ligger det en massiv dimma i alla rum och det stinker av fransos. Detta var i juletider så han hade en skål med nötter ståendes på rumsbordet. Denna var nu tom på nötter men full med fimpar efter filterlösa Pall Mall-cigaretter. Flera av dem rök fortfarande och ringar efter glas med fruktbrännvin på bordet var fortfarande fuktiga. Dammiga fotspår gjorda av ett par mönsterfria, spetsiga skor med klack (kanske från boots) gick kors och tvärs genom lägenheten. Min vän förstod ingenting. Små saker kan göra så mycket för en vanlig människas liv.

Kommentarer
Postat av: PRAKTIKANTEN

Nu börjar det likna nått...

2008-10-31 @ 14:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0