Äntligen, Calypso!

Calypso renoveras. Ingen är gladare än Påsen.

Nyss funderade jag på vilka böcker jag läst i vinter.

Foucaults pendel, på Varanens inrådan efter att jag läst Rosens namn. Elegant bok. 9/10 Påsar.

Rosens namn, precis som åvanstående skriven av Umberto Eco. Även den är en jävla kanonbok. 9/10, minst.

Strindbergs Inferno. Fruktansvärt bra. Ännu bättre när man läst Strindbergs brev som han skickat till sina vänner under samma period, så att man förstår att han menar allvar. 9.5/10 Påsar.

Sjörövarna i Karibien av Exquemelin. Har sina höjdpunkter. Som när man får veta att krokodiler äter massvis med sten.
7/10 Påsar.

Petronius av Sykes Davies. Helt meningslös, precis som jag vill ha det. 8/10.

Spel av Beckett. Underbar, framför allt när den börjar om från början. 9/10 Påsar.

Nu kommer jag inte på fler. Jag får återkomma.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0