R.L. Burnside och Seasick Steve

Smulan slängde omtänksamt in en spotify-länk till Seasick Steve som han uppenbarligen har sett live. Låten "Chiggers" var något av den bästa blues jag hört. Inte minst för att han förklarar att han tänker "play it on a NASTY guitar that I should´ve thrown away, a long time ago".
http://open.spotify.com/track/1fV6TCCXcmfmgAiEac5MNR

Även R.L. har spelats flitigt. Det är lite svårt att höra vad han säger ibland, men det är ok med mig:
http://open.spotify.com/track/1ElzaVucvdeeNMGg4fDfai

Förmodligen så har jag lyssnat mycket på blues för att slippa bli så förbannad över kulturutredningen och författarfondsdiskussionen i samband med den. Jag antar att det bara var en tidsfråga innan regeringen skulle börja fucka upp biblioteken. Inget gott som inte en borgerlig regering kan förstöra, som man brukar säga.

Kommentarer
Postat av: Maud

BOPE till Hisingen. NU!

2009-03-03 @ 21:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0