Tack, Sofi

Tack för att du frågar! Det gick kanon i Uddevalla. Lite som att dö på ett plågsamt sätt för att sedan hamna i limbo. Att åka tåg dit från Göteborg tar längre tid än att åka till Malmö, för tåget stannar uppenbarligen var hundrade meter. Biljett-tjejen pratade med mig i tjugo minuter för att reda ut hur jag bäst skulle betala min resa, eftersom automaterna på stationen gav mig meddelandet "funktionen ej tillgänglig" när jag angav vart jag ville åka. Något så komplicerat som att röra sig åtta mil i Sverige har jag inte stött på sedan Sundsvall brann. När man sedan skulle ta sig från Uddevalla till trollhättan så behövde man ett hundrakort, så det fick jag köpa. När jag kom till Trollhättan så fungerade detta hundrakort inte där, utan jag fick köpa ett annat för att ta mig fram. Praktiskt!

Göteborg - Uddevalla: ca 140 pix
Uddevalla - Trollhättan: 100 till
Inom Trollhättan: ytterligare 100
Summa: 340 spänn och sammanlagt flera timmars väntan för att ta sig ca 10 mil
Det är underligt att det är så många som åker bil.

I natt har jag vakat över en häst som ska föla, så jag sov mellan 06.00 och 09.00. Som tur är så finns det många bra tv-kanaler här så jag lyckades se Chissà perché... capitano tutte a me eller som den heter på svenska, Supersheriffen slår till igen. Den enda actionhjälten som någonsin varit något att ha, Bud Spencer, spelar huvudrollen. Av någon anledning så har flera av hans filmer samma tagline: "Bud Spencer is a one man demolition squad". Den återfinns bara på en av bilderna nedan, men jag valde de där Bud slår djur, av uppenbara skäl.



Ukuleleklubben i Göteborg ska för övrigt ha ukke-parad snart. Är det någon som är sugen på att hänga på? Smulan? PRAKTIKANTEN? Jag har lärt mig att plocka en låt av devendra banhart speciellt för att det kan bli en så kallad "öppen scen" någon gång snart. Sjunga har jag dock inte lärt mig än och det verkar betydligt svårare så jag kan behöva någon form av uppbackning på den fronten.

Jag läste på en mindre trovärdig sida (http://www.fun-facts.com/item/71688) att det enligt lag är förbjudet för "ugly" personer att gå på vilken gata som helst i San Francisco. Jag hoppas verkligen att detta är sant. Jag undrar vem som avgör vem som är "ugly" och inte. I övrigt varnar jag för länken ovan. Trots sitt namn så är mycket på sidan inte alls roligt. Titta exempelvis inte under kategorin "Animals". Ingen i sina sinnens fulla bruk tycker att det är ett roligt faktum att skallerormar föds utan skallra. Det är bara ett faktum och borde därför finnas på www.facts.com eller dylikt.
Så att ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0