Veckans macka OCH veckans heiku

Jag fick ett oroande brev som avslöjade en diabolisk hemlighet om en vän som jag och brevskrivaren har gemensam. Först vägrade jag tro att något så grisigt skulle kunna vara sant, men nu har jag fått bekräftande uppgifter från annat håll och mitt tvivel har bytts mot förakt. En dikt får förklara det inträffade.

Jag finner knappt ord
Men nu är det uppdagat
Smulan slår sin häst

Ett förslag på veckans mack-recept har inkommit. Förslaget kom tråkigt nog från en djurplågare, så jag har valt ett annat. Ett vegetariskt recept. Med lite hantverkskunnande så ska följande macka inte vara omöjlig att tillverka.

Du behöver:
Grovt bröd
Valnötter
Senap
Honung
Leverpastej

Bred leverpastej på det grova brödet. Bred senap på leverpastejen. Lägg så mycket krossade valnötter på senapen som du får plats med. Jag brukar lägga skallösa valnötter i en handduk som jag sedan viker och slår på med en kastrull. Om du har en nötkvarn, använd inte den. Nötterna ska vara i grövre bitar, inte malda. Ringla honung över nötterna och kör in mackan i ugnen på 175 grader tills honungen smält över nötterna. Servera med ett stort glas gin.

Kommentarer
Postat av: Fredrik (du vet han som aldrig syns till)

Vilken god macka.. Och vegetarisk till råga på allt. Ser fram emot leverpastejen speciellt.

2007-11-16 @ 09:48:54
Postat av: Smulan

Vafan är det med er?! Den man älskar agar man, är det nåt nytt eller?

2007-11-16 @ 17:52:10
Postat av: erik g

ja, den var ju jävligt vegetarisk du.

2007-11-16 @ 18:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0