"Respekt? Ja, det är ju jätteviktigt!"

I lördags så var jag och sambon på inflyttningsfest hos en vän. Det var trevligt som bara den, inte bara för att han är en utmärkt gourmand, utan för att han känner så mycket trevliga människor. Det första som hände när vi kom till festen var att han ville visa sin nya cross-moppe. En jättefin MT-5:a från -88. Han var mycket stolt. Som vanligt var han oklanderligt klädd i senaste dandymode och jag blev riktigt avundsjuk på hans svarta kostymbyxor som hade en genomtänkt elegant men slapp design.

Smulan var där och bjöd på JD rakt ut flaskan, som är brukligt, innan vi gick loss på lite languster. Till detta drack vi ett förnämligt vin, Amarone della Valpolicella Il Fornetto från -00, som trots sin ringa ålder smakade som nektar till medelhavsbuffén.

Jag fick även möjlighet att växla några ord med värdinnan, som visade sig vara en utmärkt konversationspartner och trots min något aggresiva argumentationsteknik så behöll hon sitt skarpsinne och sin klarsyn. Efteråt var jag både imponerad och ödmjuk inför en så gentil och trevlig dam.

Efter maten delade vi in oss i grupper och bytte kläder. Detta gick till så att man skrev upp allas namn på lappar, satte upp dem på väggen och sedan fick man ta på sig det man kastade pil på. Resten av kvällen spenderade jag i en vintage Diorklänning utan axelband.

Långt fram på småtimmarna när skumpan var slut så satt vi i soffan och tittade på Saraband, innan alla lade sina bilnycklar i en skål och gick hem med den vars bilnycklar man senare fick dra ur skålen. Allt som allt så var festen mycket lyckad och jag kommer alltid vara tacksam för att jag känner människor som är så smakfulla och väluppfostrade värdar och värdinnor.

Ett stort tack till alla inblandade, framför allt värden och värdinnan, trots att mitt minne sviker något stundtals och jag kanske inte har lyckats beskriva alla detaljer precis rätt. Det var en förtjusande trevlig afton.

Kommentarer
Postat av: värdinnan

tss...
haha, det där med respekt, var det jag som sa det?
ryckt ur sitt sammanhang så låter det ju... trendigt?

tack för dina varma ord om lördagskvällen, jag hade hemskt trevligt även jag och tyckte att den hetsiga avslutande diskussionen var uppiggande och jag uppskattar din ambition att vara konsekvent och radikal i moraliska (?) resonemang - även om jag fick hicka när mina argument förvrängdes till ogenkännlighet...

ses snart!

ps. visst pratade du med Thobias under kvällen? du och han har mycket gemensamt när det gäller konsten att berätta en historia...

2007-10-09 @ 23:31:23
Postat av: Varanen

Idag är dagen då kvinnolitteratur kom in i finrummet. Jag har hört att Danielle Steele är aktuell för nästa års pris.

2007-10-11 @ 21:38:53
Postat av: värden

kul!
efter att du gått lekte jag och byxan en rolig lek. vi singlade slant och den som vann fick tatuera in sin mammas flicknamn i svanken. så nu är jag gaddad. tat!

2007-10-11 @ 21:41:17
Postat av: Påsen

Vi får ha historieberättarkväll någon dag. Man får ta med sig en favorithistoria var och så turas man om att berätta. Så kan vi passa på att se värdens tatuering också.

2007-10-15 @ 14:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0