Hästfest

Förutom att jag varit på hästfest i helgen så har jag också kommit till ett beslut om vad jag vill göra med mitt liv. Jag har bestämt mig för att läsa till präst. De där kragarna har alltid varit jävligt snygga på både Max i "Exorcisten" och på den där galningen i "Trasdockan". Med tal om gudsfruktan, svavel och den yttersta domen ska jag tvinga världen på knä. Med vädervisparna i högsta hugg ska jag döma över levande och döda med en röst som härdats i gin och rök. Mitt släpiga trollhättemål kommer vända på steken som är min församling. Mina barn ska uppfostras enligt gamla seder och de ska lära sig att sitta tysta när vuxna talar. Rödögd och spottande ska jag läsa herrens ord över alla syndare tills de gråtit sig ödmjuka. Detta är mitt kall. Detta kommer inte att sluta väl för någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0