Istället för egocentriskt mytbygge: Självutplåning

Nu när det går att blogga igen så har jag tappat gnistan. Ett tråkigare sätt att göra detta på och som dessutom är jobbigare för er, kära läsare vore om ni själva kollade upp mina anteckningar istället för att jag ska behöva mata er med smörjan som samlas i mig på dagarna. Ni behöver inte ännu en människa som påpekar det miserabla i medievärlden, politiken eller medmänniskorna i vårt neurosedynskadade samhälle. Jag litar på att ni varje dag lider helvetets alla kval över samma saker som er bloggpappa.

Ni är säkert bekanta med de sextiotalsdikter som består av en massa slumpmässigt utvalda ord som läsaren sedan kan sätta ihop hur han/hon vill. Detta kommer att fungera lite annorlunda. Här får ni mina anteckningar så att ni kan kolla upp de få stödord jag skrapat ihop, ifall ni skulle vara intresserade.

E. Th. A. Hofmanns "cykeldag" (mordhotad av sina egna möbler)
www.theabsolute.net/ottow/ (Otto Weininger - Kön och karaktär)
Tusko the elephant dog 1962 (finns det misslyckade djurförsök?)
Basileios Bulgardödaren (trettontusen par Bulgar-ögon utstuckna)

Den andra raden är mer en länk än en anteckning som ni kan se. Nu slipper jag skriva om allt det där. Enkelt för alla utom er, kära läsare. Nu har jag tid att exempelvis rangordna anteckningarna så att länken om Otto Weininger hamnar i topp och får 10 i Påsen-intresse. Sedan kommer Basileios med betyget 9 och de två andra får sammanlagt 2 och hamnar på delad tredjeplats.

Med så här mycket tid över så tänker jag dessutom lämna ifrån mig ännu ett av mina rosade mack-recept, något som jag fått för mig för att ni, kära läsare, tycker bättre om än att jag skulle ljuga ihop något som skulle kunna ha hänt mig idag.

Ni behöver följande ingredienser:

Gurka (skivad)
Hårt bröd
Tabasco

Lägg gurkan på brödet och stänk tabasco på gurkan. Ni kommer att lägga märke till att gurkan kommer att lindra effekten av tabascon och man får en välsmakande smörgås med väldigt liten ansträngning.

Låt mig nu avsluta detta spretiga inlägg med ett citat, så ska jag göra mitt bästa för att vara på topp vid nästa tillfälle som ges att skriva några rader. Jag utgår från att hälften av alla blogginlägg som skrivits idag heter något i stil med "Äntligen vår!" eller "Sol!" fast med fler utropstecken, ett tecken som dagens ungdom använder oftare än de använder mellanslag. Jag ska inte vara sämre, så här kommer ett vår-relaterat citat från Sveriges förmodligen mest intressanta författare:


    247. Nedkyld i ryggmärgen

    Den stora ljusa dagen väntar endast på den obetydlige oumbärliges tysta godkännande
    för att utstråla sin överväldigande härlighet. Gott är att stamma ur klimat där allt ifrågasätter
    och motsätter sig ens innersta strävan: denna asketiskt-epikuriskt fruktätande vistelse i en
    solmild men skuggad tyst trädgård.

                                                                                            - ur Apsefiston av Nikanor Teratologen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0