Vårstädning med Dolly och SMK

Med anledning av att det kommer lite långväga gäster imorgon så har större delen av dagen gått åt till att riva runt i busslasterna med böcker och drivorna med tomma snusdosor som huserar i lägenheten. Även datorn fick sig en släng av damvippan då jag bestämde mig för att ta bort all musik jag har som inte är gjord av Dolly Parton eller Slagsmålsklubben. På detta vis så är risken för bråk om spellistor och dylikt ett minne blott. Mina vänner blir liksom jag själv maniska låtväljare när de känner lukten av alkohol. Nu får de härja vilt bland Dolly och SMK hur mycket de vill.

Jag har också passat på att dekorera väggarna med fina bilder med Beastie Boys och The Brian Jonestown Massacre. Varken min fina bild på Bob Log III eller på Skrammel fick tillåtelse att visas upp till mitt stora förtret. Det är dock synd att klaga då jag fått en jättefin present av Skrammel idag. Ett linne som det står "I love sailors" på leder nu ligan i homoerotik i garderoben.

Visste ni, kära läsare, att Madonna har gjort en spelning ihop med Gogol Bordello. Videoupptagningar finns på youtube.



I min jakt på information om den legendomsusade German Popov, även kallad Our man from Odessa (O.M.F.O) så sprang jag över den sida som nu toppar min lista över bra hemsidor. Som ni kanske har lagt märke till så har jag en tendens att gå ner mig i perioder av svulstigt språk här på bloggen. Den här sidan, www.omfo.net, slår alla rekord i uppskrivning och innehåller information om allt från fårskötsel till kosmonauter.
Jag är imponerad och avundsjuk, för att inte säga grinig. Leta gärna reda på plattan "Trans balkan express" och lyssna på OMFO. Det är oslagbart. Ett annat musiktips är samlingsplattan "Gypsy beats and balkan bangers" som innehåller mycket bra balkanmusik och dessutom har en så strålande titel.

Nästa tips är ett drinktips. Drinken kallas Extravaganza.

3cl. Cuervo Especial
3cl. Seriosly
1 tsk. Worcestershiresås
3 droppar röd Tabasco
1 tsk. chilipulver
Tomatjuice

Rör samman med kärlek och is.
Serveras till folk med smalbrättade hattar gjorda av läder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0