Horatius

Nu med så mycket tid till förfogande så har jag bestämt mig för att skriva en bok. Jag har inte direkt börjat skriva än, men jag har börjat läsa om hur man bör skriva. Ars Poetica är allt man någonsin kan behöva för detta. Den har några år på nacken (skrevs 14 f.Kr.) och är egentligen ett brev som handlar om poesi men jag avskräcks inte av sådana petitesser.

"Det som diktas för att behaga bör komma
verkligheten nära, så att din pjäs inte behöver
begära att tros i det orimliga; så att du ej efter
måltiden drar ut barnet levande ur den
barnaätande Lamias buk."

Ett råd så gott som något, tycks det mig.

Kommentarer
Postat av: haha

there's no canada like french canada.



http://www.youtube.com/watch?v=KBW2a0CHcPQ

2008-12-04 @ 20:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0