I den bästa av världar

Givetvis så håller jag med min praktikant om hans åsikter i vårdfrågan. Jag tycker dock inte att sjukvården behöver privatiseras. Jag är övertygad om att sjukvården vi har idag är mer än kvalificerad att neka rökare, tjockisar och forbollsspelare vård. Alla former av skador eller sjukdomar som man är ansvarig för själv, får man plåstra om själv. Ett gränsfall skulle kunna vara människor som blivit våltagna och på så vis fått A.I.D.S.
De kanske kan få några gratis råd eller nåt. Om de inte har klätt sig slampigt.
Då får de skylla sig själva.

Ni har säkert hört talas om att omröstningen om världens mest självgoda människa är färdig. Rösträkningen pågår för fullt och allt pekar på att Bono kommer ta hem segern i år igen. I den senaste väljarundersökningen så låg han fyra procentenheter över Alex Schulman. Det bådar ändå gott att svenskarna börjar ta sig till dessa nivåer av onyanserat självälskande. Ett tips till Alex är att skaffa likadana solglasögon som Bono har och adoptera en massa svarta ungar och skryta med det i tv-sofforna. Det räcker inte med att vara pantad, ställa upp i alla diskussionsprogram som finns och låtsas att ens idiotåsikter tas på allvar av riktiga människor. Inte i internationella samanhang. Lycka till nästa år Alex.

Till slut vill jag bara instämma i kören med bloggare som är förbannade på att tjänsten legat nere för underhåll  mellan tre och fyra. Jag tycker inte om när saker inte funkar. Jag blir typ skitarg. Allting ska  funka hela tiden. Saker som inte funkar ibland är skit. Ibland funkar inte tv:n heller. Då blir jag asförbannad. Det här är det som berör mig mest just nu. Jag tror att jag ska sitta uppe till fem för att kunna skriva ett meddelande om att jag är så arg för att jag inte har kunnat skriva några blogginlägg på en timme mitt i natten. Jävla idiotbloggare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0