Ny frisyr

I går kväll så låg jag vaken länge och läste litteraturen inför dagens skolgång. När jag vaknade var jag minst sagt sliten. Jag går i vanliga fall inte upp vid sju. Plankandes mot universitetet var jag inte på sämre humör än vanligt. Väl inne i klassrummet visade det sig snart att jag läst nästa veckas material. I tre timmar fick jag sitta och lyssna på diskussioner om böcker jag knappt kan namnet på. Det visade sig också att morgondagens lektion var flyttad till måndagen som gått. På väg ut från skolan så sken solen i mitt trötta ansikte och det såg ut att bli en fin dag. Denna förhoppning grusades omedelbart. När jag skulle tända en överbliven cigarrstump så drog en frisk bris förbi som fick mig att sätta fyr på högra ögats ögonbryn och ögonfransar samt en ansenlig del av luggen. Energiskt slående mig själv i huvudet för att släcka den fräsande elden bestämde jag mig för att inte göra något mer alls idag. Nu sitter jag i soffan med The call of Cthulhu väntandes på läsning bredvid datorn och rummet fyllt av en bedövande stank av nyeldat hår. Det enda positiva är att jag slipper gå ut imorgon och att jag redan hade så ovårdat hår att jag bara ser marginellt fulare ut efter tändsticksolyckan. Jag kommer inte ihåg varför jag ens försöker.

Kommentarer
Postat av: ErikG

kommer du inte ihåg varför du ens försöker?
jag visste inte ens att du försökte.

2008-02-14 @ 11:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0