Robot-nostalgi

I bakvattnet efter den stora bio-succén "Transformers" så dök det så klart upp en flodvåg av leksaksrobotar i varje leksaksaffär. Transformers var populära redan när jag var liten och då fanns det också leksaksrobotar, fast inspirerade av den tecknade serien. De var dyra men av bra kvalitet, så jag har nog kvar några på vinden hos mina föräldrar. Mina föräldrar ville dock inte köpa den som var alla barns favorit (jag antar att den var för dyr) men alla mina vänner hade den. Det var de godas ledare, "Optimus prime". Den har kommit ut i en ny, mer fancy version nu som säkert är ännu dyrare och tillverkad av billig, tunn plast av barnarbetare i Korea. Så här är mitt tips till alla barn: Köp den gamla versionen på e-bay för några hundralappar. Det kan hända att den gått upp lite i pris, men den förvandlar sig inte till någon löjlig lastbil heller. Här är den, alla barns önskedröm:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0