Veckans macka: Cthulhu-mackan

Ni som redan är bekanta med Cthulhu har säkert redan smakat godbiten men jag har frossat i mig ett halt tjog idag, så jag lämmnar receptet ändå.

Ingredienser:

Vitt bröd
Pickles
Ost
Salt
Peppar
(Lök)

Spritsa pickles på vitt bröd. Stek den med pålägget nedåt i smör, väldigt kort tid på väldigt hög värme. Sleva upp mackan på en tallrik och släng på några skivor stark, smulig ost. För er som vill ha lite extra sting, så kan jag föreslå en skiva lök på osten. Salta, peppra och servera.

Skrammels syster och hennes nyblivna fästman påstår sig vara på semester i Sydamerika. Jag betvivlar detta på goda grunder. Till att börja med så låter det som om de gör sina egna störnningsljud med munnen när man pratar med dem i telefon. De hävdar också att Sydamerika består mest av öken, vilket låter som en uppenbar nödlögn. När jag var inne och tittade i deras resedagbok idag så har de lagt upp bilden nedan.

Att det skulle finnas ett sånt här djur i Sydamerika finner jag minst sagt osannolikt. Den likar ju mest en flodhäst och det finns inte ens i närheten av där de är. Jag misstänker också att de har mixtrat med bilden på något sätt. Det mest troliga är att de är kvar i Sverige men vill stila sig med sin världsvana. Jag köper det hur som helst inte.
Om de "kommer hem" med solariebränna och dansk sprit så kommer jag ta upp det här med dem.
Det får finnas gränser för hur man får ljuga och bedra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0