Stora planer för vinterns stordåd

Utan att egentligen ha tillfrågat någon så har jag startat en träskfotbollsklubb. Jag har inte fått in några anmälningar än men vissa av mina läsare är givna medlemmar. Träskfotboll är inte någon vintersport men vi måste börja planera inför vårens eskapader. Alla måste vara i topform och ha bra skor. Anmälningar lämnas här på bloggen som till våren kommer att bli Träskfotbollsklubben Mudboys Uniteds Semi-Seniorers officiella blogg. Vi kommer att träna varhelst det finns träsk. Vi kommer att resa i buss till olika kända träsk för att spöa andra träskfotbollslag. Vår tid är kommen träskbröder. Om damernas intresse räcker till så kan även ett damträskfotbollslag komma på fråga. En mycket nära släkting är redan redo att hoppa in som lagkapten för ett sådant lag utifall att damanmälningarna blir många nog. Hon har dessutom ett eget träsk. Det enda man behöver för att platsa är en god grundkondition och en tjurig vinnarskalle. Ett lag består av en målvakt, fem spelare och obegränsat med avbytare. Låt anmälningarna strömma in!

"Vi kommer ta hela jävla sporten till en ny nivå" - TMUSS lagkapten.


Det har för övrigt kommit många förfrågningar om vad som egentligen hände i helgen och varför jag inte skrivit om det. Man kan sammanfatta det på samma sätt som man sammanfattar snömannen: Det enda som finns är suddiga foton och opålitliga vittnesuppgifter. Vad som är verkligt, det finns det ingen som vet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som ivrig bejakare av all världens upptåg är jag såklart lyrisk över detta tilltag! Men en fråga har jag. Vi kommer naturligtvis resa land och rike runt för att spöa andra träsksportare, men hur blir det i norrland? De har ju ovanan att döpa sjöar till träsk; skall vi då ta seden som den bjuds och slåss på sjöbotten eller döpa om vår sport efter vad träsk kan tänkas heta där? I det sistnämnda fallet kan det ju leda till en del komplikationer om vi måste både ha tolk och förkunskap, och i det förra fallet att vi sonika dör drunkningsdöden. Hur gör vi med detta, käre Påse?

2008-11-20 @ 22:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0